اهمیت متون حقوقی در کنکور ارشد؟

اهمیت متون حقوقی در کنکور ارشد؟

متون حقوقی را دست کم نگیرید اگر نمیدانید که چرا باید متون حقوقی یا  مطالعه کنید بسیار خب در این مقاله از وبسایت آموزشی عدل آموز میخواهیم بایکدیگر پیش برویم و به صورت تخصصی ودوستانه به این سوال پاسخ دهیم پس باما همراه باشید.

برنده نهایی درکنکور سراسری |چه کسی در کنکور موفق می شود؟

برنده نهایی درکنکور های سراسری وبالاخص کنکور سراسری ارشد که منظور و مطلوب ما می باشد  کسی نیست که به همه سوالات پاسخ بدهد بلکه برنده نهایی کسی خواهد بود که تسلط کافی بر دروس داشته باشد و بتواند پاسخ صحیحی برای مواد آزمونی انتخاب کند به نحوی که منجر به نمره منفی نشود!!

 

زبان مادری ما فارسی است اما اینکه ما ایرانی باشیم مانع از عدم یادگیری زبان های دیگر برای مانیست ونباید برای خود یک قلعه مانع ایجادکنیم وبگوییم ما توانایی یادگیری زبان انگلیسی نداریم یا  سخت است یا وقت آن را به دروس دیگر اختصاص بدهیم و حرفهایی از این قبیل را سعی کنید در زندگی خود ممنوع کنید!

 

 

چرا باید متون حقوقی کنکور ارشد را بزنم؟

 

 

اهمیت متون حقوقی|زبان تخصصی در کنکور سراسری ارشد

بعضی از داوطلبان ارشد به دو درس زیاد اهمیت نمی دهند یکی متون فقه ارشد ودیگری متون تخصصی حقوقی یا اصطلاحا زبان تخصصی رشته حقوق می باشد که این خود می تواند دلیل مهمی باشد برای شما که نباید این دو درس را واهمیت آن دو را دست کم بگیرید.

چرا که در یک جامعه آماری از 100%اعضا فقط 10درضد آن یک درس را فقط  به 5 الی 10 سوال پاسخ دهند کلی از رقبایی که این درس را خالی گذاشته یا منفی زده اند جلوتر خواهند بود.

متون حقوقی را چگونه بخوانیم؟ چطوری زبان برای ارشد بخونیم؟

در متون حقوقی یکی از مشکلات ما این است که  کلمه ولغت صِرف حفظ میکنیم و فقط به محفوظات خودمان توجه داریم و دیگر کلمات را بصورت کاربردی در متن و جاهای دیگر مطالعه نمیکنیم و دایره لغات خود را باتوجه به زمینه های متن وحول محور آن توسعه نمیدهیم!!

 

صفرتا100 زبان معنا و دایره لغات ومعنایی میباشد  ؛ دایره معنایی لغات خود را با متن خوانی + حل تست های سراسری تقویت کنید

 

بهترین شیوه برای یادگیری متون حقوقی  این است که ابتدا متن را یک مطالعه اجمالی وسریع کنید و سعی کنید یک درک اجمالی از متن بدست آورید درمرحله بعد برگردید و دور کلماتی که بلد نبوده اید خط بکشید و معانی آنها را از دیکشنری تخصصی پیداکرده و یادداشت نمایید و یک بار کلمات را مرور نمایید.

بعداز مطالعه  ریدینگ و فهمیدن معنای لغات جدید مجددا آن متن را بخوانید وسعی کنید درذهن خود نسبت به مفهوم متن جاهایی که معنی را نمیدانستید جایگزین کنید و به این نکته توجه کنید که هر ضمیر در متن به کدام شخص اشاره میکند مثلا ضمیر him به کاررفته در جمله به  قاضی بر میگردد یا به  متهم  و… .

شما میتوانید به همین سادگی ودقت اگر سوالی  درزمینه معنا ومفهوم جملات طرح شده باشد به درستی پاسخ دهید ؛پس از اهمیت این درس غافل نشوید.

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید