قوانین محتوای تدریس در عدل آموز

قوانین محتوای تدریس در عدل آموز
در این پست می‌خوانید:

امروزه، پیشرفت فناوری و ارتباطات باعث شده است که انتشار محتوای آموزشی اساتید به صورت آنلاین و دسترسی به آن از طریق پلتفرم‌های آموزشی راحت باشد. با توجه به این تحول، اهمیت قوانین تایید محتوا و ارسالی‌های اساتید در عدل آموز برای حفظ کیفیت آموزش و ارائه محتوای مفید و مؤثر به دانشجویان بیشتر شده است. در این مقاله، به بررسی قوانین محتوای تدریس در عدل آموز می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای تایید ارسالی‌های اساتید ارائه می‌دهیم.

  • قوانین کلی:

۱. رعایت موضوع مرتبط با درس

اولین نکته‌ای که باید رعایت شود، موضوع مرتبط با درس مورد نظر است. محتوای تدریس باید به صورت کامل و دقیق درباره مفاهیم، اصول و موضوعات درسی باشد. ارتباط و ارجاع به منابع معتبر و مرجع در حوزه مورد نظر نیز اهمیت دارد.

۲. صحت و علمی بودن محتوا

ارائه محتوای تدریس باید بر اساس اطلاعات صحیح و علمی باشد. اساتید باید در ارسالی‌های خود از منابع معتبر استفاده کنند و تضمین کنند که اطلاعات ارائه شده به دانشجویان صحیح و دقیق هستند. همچنین، از استفاده از روش‌های تحقیق و منابع پژوهشی برای تأیید صحت محتوا استفاده شود.

۳. رعایت حقوق مؤلفان و مراجع

در ارسالی‌های اساتید، باید حقوق مؤلفان و مراجع را رعایت کرد. استفاده از منابع دیگر باید با ذکر منبع و ارجاع به آنها انجام شود. همچنین، استفاده از تصاویر، نمودارها و جداول از منابعی که مجوز استفاده از آنها ندارد، توصیه نمی‌شود و ممکن است منجر به مشکلات حقوقی شود، قوانین محتوای تدریس هم به نفع دانشجویان عزیز و هم به نفع اساتید ارجمند می باشد و باعث پاسداشت حقوق مولفین است.

۴. محتوای قابل فهم و جذاب

محتوا باید به طور قابل فهم و جذاب برای دانشجویان تدوین شده باشد. استفاده از زبان ساده و مفهومی، توضیح مثال‌ها و تصاویر توضیحی می‌تواند بهبود قابلیت درک و جذابیت محتوا را فراهم کند،پس شما اساتید عزیز و ارجمند نسبت به این موضوع اهمیت بدهید و در تدریس خود از خلاقیت شخصی خودتان استفاده کنید.

  • قوانین جزئی :(13 ماده)

از آنجا که تکنولوژی  روز به روز در حال گسترش و پیشرفت می باشد قوانین محتوای تدریس به مجموعه آموزشی عدل آموز کمک میکند تا کیفیت دوره های آموزشی را بالا برده و اساتیدی خلاق و باسواد و باتجربه را جهت تدریس در سایت انتخاب نمایند؛ چراکه بیشتر کاربران سعی در آموزش و یادگیری مباحث مختلف در منزل دارند یا قصد آنها صرفه جویی در زمان و هزینه است ، پس قوانین محتوای تدریس در عدل آموز به جهت اهمیت به نقش مهم و رفیع تعلیم وتربیت بین استاد و دانشجو از جایگاه ویژه ایی برخوردار می باشد.

اساتید ارجمندی که قصد تدریس آنلاین/آفلاین دوره آموزشی در عدل آموز را دارند باید به نکات زیر دقت کرده ودر تولید محتوای تدریس(جزوه یا اسلایدها) آنها را به کار بگیرند، البته لازم به ذکر است که قوانین ذیل با توجه به حداقل امکانات آموزشی اساتید نوشته شده است .

  1. حتما قبل و بعداز ضبط جلسه اول با کارشناسان تولید محتوا در عدل آموز در تماس باشید و فایل تدریس جلسه اول را جهت ارزیابی صحت کیفیت وقوانین محتوای تدریس  ارسال نمایید تا از هرگونه عواقب بعدی همچون عدم تایید و باز تولید دوره جلوگیری نمایید.
  2. از اسلایدهای آموزشی مناسب استفاده کنید ،ودر انتخاب فونت وسایز دقت کرده تا خوانایی و گیرایی مطلب ارائه شده پایین نیاید، همچنین باید بین رنگ و فونت و سایز هماهنگی وجودد داشته باشد.
  3. ویدئو های تدریس برای ضبط باید با کیفیت مناسب و استاندارد باشد یعنی حداقل کیفیت 720p واز نسبت تصویر به صفحه 16:9 برخوردارباشد.
  4. تدریس باید از روی پاور باشد منتها اگر از روی پروژکتور یا مانیتور اقدام به فیلمبرداری و ضبط نموده اید دقت لازم را داشته باشید که محتوای تدریس کاملا واضح  مشاهده بشود و تصویر مدرس و استاد مانع دید دانشجویان نباشد.
  5. قبل از ضبط از صحت اتصال میکروفون خود اطمینان لازم را بدست آورید ، همچنین ضبط آفلاین /آنلاین باید در محیطی انجام بشود که هیچ گونه مانع و صدای اضافی و نویزهای احتمالی محیطی مانند صدای باد کولر، صدای مزاحم خیابان و اطرافیان نباشد وصوت استاد از کیفیت و حجم صدای مطلوبی برخوردار باشد..(نویز های جزئی توسط تیم تولیدمحتوا نویز گیری می شود).
  6. جهت انتخاب موضوع برای دوره ، استاد باید با تیم تولیدمحتوا هماهنگی های لازم را انجام بدهد ودر تعیین نام دوره بر اساس نظر کارشناسان تولید محتوای  عدل آموز عمل خواهدشد.
  7. استاد مربوط باید واجد مراتب تحصیلی و رزومه علمی  عالی و مناسب باشد .
  8. اگر قصد انتشار دوره های رایگان دارید، حتما قبل از انعقاد قرارداد با کارشناس مربوط این مورد را مطرح نمایید.
  9. دوره آموزشی باید کامل وجامع باشد یعنی بدون نیاز به منبع دیگر استاد با جزوه خود و تدریس خود در عدل آموز نیاز علمی داوطلب یا دانشجو را پاسخ دهد و هیچ گونه تبلیغاتی از محصولات خود یاددیگران اعم از کتاب وجزوه سایت شخصی یا لوگو و امثالهم وجود نداشته باشد درصورت عدم رعایت ،عواقب آن برعهده استادارجمند خواهد بود.
  10. درهنگام ضبط هرقسمت از دوره  باید در قالب یک ویدیو یا صوت 5 الی 15 دقیقه ای ضبط بشود.
  11. در تدریس از ویدیوهای وبینار یا کلاس حضوری یا سمینار و کارگاه های آنلاین ضبط شده استفاده نشود وحداقل کل زمان دوره ضبط شده باید 1 ساعت باشد .
  12. قدرت بیان و ادای مناسب حروف متناسب با شان و جایگاه علمی استاد ودانشجو باشد یعنی درتدریس زیاد اشکال آوایی (تپق) و حرکات موزون خلاف شرع وعرف وقانون وجود نداشته باشد.
  13. در تهیه اسلاید دقت لازم را داشته باشید که محتوا عینا کپی نباشد و در هنگام تدریس صرفا روخوانی از محتوای کتاب نباشد بلکه مباحث توضیح وتفسیر شود و درجایی که لازم است از مثالهای علمی و خارج از کتاب صحبت کنند.

درعصر دیجیتال و گسترش آموزش آنلاین، قوانین تایید محتوای ارسالی اساتید در عدل آموز بسیار اهمیت دارند. در این مقاله، به بررسی ضوابطی که برای تایید ارسالی‌های اساتید در سایت آموزشی عدل آموز وجود دارد، پرداختیم؛ رعایت موضوع مرتبط با درس، صحت و علمی بودن محتوا، رعایت حقوق مؤلفان و مراجع، محتوای قابل فهم و جذاب، و عدم ارائه اطلاعات شخصی از جمله مواردی هستند که باید در تدوین و ارسال محتوای تدریس به دانشجویان مورد توجه قرار گیرد. با رعایت این قوانین و راهنمایی های ارائه شده، اساتید می‌توانند به ارائه محتوای با کیفیت و مؤثر در عدل آموز کمک کنند و فرایند آموزش را بهبود بخشند.

قوانین محتوای تدریس در عدل آموز منعطف بوده و براساس دوره های آموزشی مختلف سیاست های اجرایی مختلف و تصميم نهايي با تيم توليد محتوا عدل آموز براساس قوانین محتوای تدریس می باشد وهمچنین قوانین محتوای تدریس در صورت صلاحدید در هرزمان قابلیت بروزرسانی دارد و اساتید ارجمند همیشه باید قبل از تولید محتوا برای تدریس در عدل آموز از قوانین آگاهی داشته باشند و براین اساس محتوای لازم را برای تدریس آماده نمایند.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید